Bestsellery

Układ nerwowy Jest 4 produktów.

Układ nerwowy decyduje o wielu istotnych mechanizmach organizmu. Nie można bagatelizować problemów z nim związanych. Specjaliści twierdzą, że zaniedbanie układu nerwowego może spowodować nawet utratę kontaktu z rzeczywistością. Dlatego należy poświęcić mu szczególną uwagę już od najmłodszych lat.

Układ nerwowy pełni bardzo istotną role w organizmie człowieka. Jest odpowiedzialny za samopoczucie czy kontakt z rzeczywistością. Jednak jego głównym zadaniem jest zarządzanie pracą mięśni i wytwarzaniem hormonów. Układ nerwowy ma wiele funkcji, które są bardzo ważne dla normalnego życia człowieka.

Z jednej strony jest układ nerwowy somatyczny. Skupia się on na kontakcie z rzeczywistością, odbieraniu różnych bodźców zewnętrznych oraz przekazywania ich dalej. To pozwala nam na poruszanie się czy tez reagowanie w różnych sytuacjach i oddziaływanie na zjawiska czy rzeczy.

Z drugiej strony występuje układ nerwowy autonomiczny. Ten jest odpowiedzialny za pracę narządów wewnętrznych. Proces zachodzący w środku naszego ciała jest niezależny od naszej świadomości. Jak widać, układ nerwowy napędza działanie całego organizmu, dlatego tak ważne jest, aby o niego należycie dbać.

Prawidłowe funkcjonowanie układu może zależeć od zdrowia psychicznego. Specjaliście zalecają unikania nadmiernego stresu. Jest to bardzo trudne, dlatego lekarze radzą, aby wypracować sobie skuteczny sposób reagowania w takich sytuacjach. Pierwszym krokiem do tego jest postawienie na racjonalne myślenie. Często jest tak, że lęki, które aktualnie nas nurtują nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Dlatego tak ważne jest zachowanie spokoju. Może w tym pomóc medytacja lub inne ćwiczenia relaksacyjne.

Nie można pominąć zdrowego odżywiania. Prawidłowa dieta gwarantuje codzienne dostawy witamin z grupy B. Szczególnie zalecane jest więc pieczywo pełnoziarniste, otręby, makarony, żółte sery oraz produkty mleczne. Bardzo ważne jest również spożywanie warzyw strączkowych i ryb, które są źródłem kwasów omega-3. Specjaliści szczególnie polecają makrele, śledzie, sardynki czy łososia. Ich wartości odżywcze są zbawienne dla układu nerwowego. Nie można zapomnieć o kapuście, brokułach, melonie, morelach, soczewicy, kiełkach czy pestkach dyni. Zawierają one dużo magnezu i cynku.

Odpoczynek jest bardzo ważny dla układu nerwowego. Szczególnie powinny o tym pamiętać osoby pracujące do późnych godzin nocnych. Przeciążenie organizmu może okazać się prostą drogą do wielu schorzeń, które będą dolegały nam jeszcze przez wiele lat. Odpoczynek to przyjaciel układu nerwowego. To właśnie w czasie snu w pełni regeneruje się organizm. Człowiek powinien codziennie sypiać od 7 do 8 godzin. Koszmary czy zaburzenia snu mogą spowodować negatywne skutki wobec układu nerwowego.

Ostatnim bardzo ważnym elementem jest ruch. Codzienna aktywność fizyczna pozwala na odreagowanie wielu stresów czy pozbycia się negatywnych uczuć. W ten sposób również zwiększa się produkcję hormonu szczęścia w organizmie.

 

Produkt został dodany do porównywarki
facebook