Bestsellery

Pamięć i koncentracja Jest 8 produktów.

Dieta ma ogromne znaczenie dla pamięci i koncentracji. Wszystko jest związane z witaminami i minerałami, które są dostarczane do organizmu. Sprawność psychiczna zależy więc od odpowiedniej ilości zdrowych składników odżywczych. Jakie produkty wybierać?

Pokarm uruchamia wiele mechanizmów, które wpływają na intelektualne funkcje mózgu. Dodatkowo stymuluje tworzenie enzymów, neuroprzekaźników oraz hormonów. Te drugie odgrywają bardzo ważną rolę w procesie pamiętania oraz przypominania sobie. Neuroprzekaźniki odpowiadają za przesyłanie sygnału pomiędzy neuronami. Bez nich proces myślenia, kojarzenia, a nawet zdobywania wiedzy nie zachodzi.

Mózg ma zdolność odbierania, przetwarzania oraz przesyłania informacji. Chociaż stanowi jedynie dwa procent całkowitej masy ciała człowieka to potrzebuje bardzo dużo energii żeby działać poprawnie. Pochłania jej od 20 do 25 procent. Mózg karmi się tlenem oraz glukozą. Co ciekawe, jest w stanie spożytkować połowę ostatniego z wymienionych składników znajdujących się we krwi.

Źródłem glukozy są węglowodany. Jednak spożywanie cukru w dużych ilościach nie jest dobre dla mózgu. Nie trzeba go trawić, dzięki czemu szybko przedostaje się do krwi, jest bombą kaloryczną, ale także utrudnia działanie trzustki. Znacznie inaczej jest w przypadku złożonych węglowodanów. Znajdują się one w nasionach, ziarnach, mące z pełnego przemiału, kaszach, ziemniakach, soczewicy, a nawet fasoli.

Organizm potrzebuje więcej czasu na strawienie tych produktów. To powoduje, że cukier jest uwalniany do krwi stopniowo. To z kolei pozwala organizmowi na dobre jego spożytkowanie. Węglowodany zawierają również błonnik, witaminy oraz minerały. Te składniki są niezbędne do właściwego funkcjonowania człowieka.

Oprócz odpowiedniej diety ważne są jeszcze dotlenianie umysłu oraz jego regularny trening. Praca w dusznych pomieszczeniach znacznie ogranicza możliwości naszego mózgu, dlatego należy stosować spacery oraz krótkie ćwiczenia wspomagające rozciągania kręgosłupa i poprawiające krążenie krwi.

Regularny trening psychiki pozwala na zadbanie o pamięć i koncentrację. Warto zainwestować w czytanie, rozwiązywanie krzyżówek, scrabble czy układanie puzzli. Ważne jest również powtarzanie zdobytej wiedzy tak, aby można było ją utrwalić. Dzięki temu pamięć będzie sprawniejsza. Mózg poprzez ćwiczenia lepiej funkcjonuje.

Ważne jest także uzupełnianie składników odżywczych poprzez preparaty naturalnego pochodzenia. Suplementy diety wspierają pracę organizmu zwiększając jego wydajność oraz wspomagając odporność.

Maca to roślina, która oddziałuje na siły witalne oraz układy odpornościowy i nerwowy. Dodatkowo wspiera kondycję psychofizyczną i refleks. Co więcej, swoje właściwości dostosowuje do potrzeb oraz wymagań organizmu. Maca wzmaga trawienie oraz poprawia kondycję włosów oraz paznokci. Roślina również usprawnia umysł.

Owoce goji poprawiają funkcjonowanie układu nerwowego i posiadają dużą zawartość witaminy C.

 

Produkt został dodany do porównywarki
facebook